Päätin tehdä tämän postauksen tänään, 16.5. koska tänään on minun ja Maaran vuosipäivä <3!! (Myöhemmin tulee video.. :D)

Maaran kanssa ollaan kahdessa vuodessa ehditty jo kokea kaikenlaista. Kun Maara tuli minulle, oli 16.5.12 keskiviikko. Olin käynyt 14.5.12 maanantaina jo kokeilemassa Maaraa. Ensimmäisen kerran, kun silloin tapasin Maaran, niin se vaikutti jo tosi ihanalta ponilta! <3 Ja yleensä minua pelotti mennä uudella hepalla, mutta ei silloin. :) Maara oli tosi kiltti, vaikka ajattelin, että se olisi testannut minua. Ja sitten keskiviikkona Maara tuli minulle ja koko illan puuhastelin Maaran kanssa tallissa ja laitoin sen varusteita paikalleen. Olin silloin varmaan maailman onnellisin ihminen!. <3

Seuraavana päivänä oli ensimmäinen tunti Maaran kanssa.

maaruli-normal.jpg

Maara oli tosi reipas ja olisi koko ajan halunnut mennä ravia. :) Saimme myös laukata, tosin, liinassa, koska Maara oli niin innoissaan. :)

Maaran kanssa oltiin menossa muistaakseni 21.7.12 (?) ratsastuskisoihin, mutta ei lopulta päästykään, kun Maara ei suostunut mennä traileriin. Siitä vähän ajan päästä (23.7.12) menimme Tinkertallin ratsastusleirille, joka kesti 5 päivää. Maara saatiin onneksi silloin lastattua, koska oltiin sitä vähän harjoiteltu. :) Ratsastusleirillä oli mukavaa ja Maara meni sielläkin tosi nätisti ja yllättävän rauhallisesti. Ainut vain, että leirikisoissa putosin, koska tuli äkkikäännös.. :D

Viime kesänä päästiin Maarulin kanssa kisoihin, kun ruvettiin hyvissä harjoittelemaan traileriin menoa. Ja hyvin siellä menikin! Tulimme sekä puomi-, että 40cm luokissa 2. :)

ninamaara-normal.jpg

Minun ja Maaran suurin este, mikä ollaan hypätty, taitaa olla n.60cm. :)

Ollaan käyty maastossa ja pellolla, mutta uittamaan ei olla vielä päästy. Ehkä tänä kesänä päästään. :)

 

MUISTOJA 2 VUODEN AJALTA.<3

Yhtenä kesänä Maaralla tuli pieni haava silmän yläpuolelle. Kerran talvella me tultiin portista ja maa oli liukas, joten molemmat kaatuivat ja lähtivät liukumaan alas sitä jäistä mäkeä. :D Onneksi lopulta päästiin mäki ylös asti. :)  Kerran kun hain Maaran tarhasta, se oli paalilla, niin koitin ottaa sen kiinni, mutta se puraisi minua kädestä. Ja kerran olin menossa letittämään Maaran harjaa, kun se odotti karsinassa, ja sitten kun astuin karsinaan, niin se näykkäsi minua. En usko, että Maaran on kuitenkaan ollut tarkoitus ikinä osua. :) <3 Ja yhtenä kertana Maara säikähti traktoria ja lähti kiitolaukkaa vastakkaiseen suuntaan. Tulin lopulta alas, mutta Maara alkoi hyppiä vähän pystyyn, enkä saanut enää pideltyä, joten Maara laukkasi kentälle ja kentän kauimmaiseen nurkkaan. :)  Ja yhtenä talvena olimme kahlaamassa lumihangessa ja Maara lähti siellä polveen asti olevassa hangessa kiitolaukkaa! :D Ja myös sisarukseni ovat saaneet ratsastaa vähän Maaralla. :) Ja olen Maaran selässä seisonut ja mennyt takaperin ja ollaan tehty kaikkia maatakäsittely juttuja. Tällä hetkellä Maaralla on edelleen etujaloissa nestepatit ja se liikkuu vähän ep.. :/ Tänään annoin Maaran syödä aika kauan ruohoa ja syöttelin sille vähän leipää. :)

Olen myös tehnyt Maarasta kuvakirjan. Me nimittäin voitimme yhdessä Villivarsa -lehden arvonnassa, josta sai palkinnoksi oman kuvakirjan. :)

Ikinä sinä aikana, kun Maara on ollut minulla, se ei ole kertaakaan pukittanut tai hyppinyt pystyyn kun olen ollut selässä. <3<3 Maara on maailman kiltein ja paras poni! <3